B2B SaaS

Case overview

  • Klient: SaaS B2B, produktem jest oprogramowanie do optymalizacji kosztów
  • Grupa docelowa: komitety zakupowe firm zajmujących się tworzeniem oprogramowania na rynkach: Węgierskim, Rumuńskim, Polskim, Chorwackim i Bułgarskim 
  • Kampania to program Account-Based-Marketing (ABM) polegający na współtworzeniu raportu z potencjalnym klientem
    • Zalety takiego podejścia to stworzenie contentu przy jednoczesnym pozyskaniu leadów
  • Kampania przeprowadzona przy użyciu LinkedIn Ads

Brief

Klient B2B SaaS podejmował wiele różnych aktywności związanych z aktywacją komitetów zakupowych z software house’ów. Jedną z nich była aktywność ABM, gdzie w ramach kampanii stworzono pomysł na raport na temat zarządzania finansami w firmach IT na podstawie ankiet. Wartością dodaną było to, że każdy uczestnik badania otrzymywał spersonalizowany raport na temat swojej firmy w benchmarku względem pozostałych ankiet.

Trudnością dla klienta było znalezienie i dotarcie do decydentów, którzy chcieliby taki raport wykonać

Nasze podejście

W przypadku targetowania kampanii wykonaliśmy działania łączone, tj. z jednej strony wgraliśmy listy firm, na których zależało klientowi, następnie za pomocą targetowania LinkedIn dobraliśmy odpowiednie stanowiska. Taka kombinacja świetnie pozwoliła nam spenetrować komitety zakupowe.

Skupiliśmy się również na komunikacji i ekspozycji korzyści jakie płyną z wypełnienia ankiet, np. „Benchmar Twojego Software House’u na tle rynku Europejskiego”.

Kampania była stale optymalizowana pod tym kątem oraz wypracowaliśmy optimum budżetowe, które w kolejnych częściach kampanii pozwoliło na skalowanie konwersji

Wyniki

Kampania przyniosła spory sukces. Klient oczekiwał od kampanii ok 50 wypełnionych ankiet. Przebiliśmy ten wynik ponad dwa razy.

223

Konwersje (kliknięcia w wypełnienie ankiety)

110

Wypełnionych ankiet ( i bliższych relacji z decydentami)