Software house (Design)

Case overview

  • Czas trwania: 3 miesiące
  • Lejek w oparciu o offering: audyt UX
  • Kampania weryfikująca zapotrzebowanie rynkowe na usługę
  • Przeprowadzona w okresie wakacyjnym → sezonowość mogła mieć wpływ na odraczanie decyzji o zakupie

Brief

Jeden z największych i najbardziej innowacyjnych Software House’ów w Polsce wyszedł z inicjatywą przetestowania jednej ze swoich usług na rynkach zagranicznych. 

Z racji tego, że usługa jest powszechnie znana głównym naszym zadaniem było dokładne przeanalizowanie kilku elementów:

  • kto jest docelowym odbiorcą i jaką odgrywa rolę w komitecie zakupowym
  • jakie ma problemy i wyzwania na poziomie biznesowym i emocjonalnym
  • jak „opakować” mu usługę, żeby zrozumiał, że rozwiązuje jego problemy

Nasze podejście

Lwia część zadania wymagała przygotowań. Po wypracowaniu ICP, szeregu bolączek i korzyści, uruchomiliśmy kampanię w LinkedIn Ads w oparciu o nasze badania. Kampanię podzieliliśmy na kilka kluczowych parametrów do testowania:

  • Lokalizację
  • Stanowisko
  • Formaty

Część parametrów trzeba było uspójnić, wynika to z ograniczeń Linkedin, który przy wysokim rozproszeniu kampanii, pożera sporo budżetu, więc wyzwaniem było to wyśrodkować.

 

Kampania w I fazie testów miała na celu wyklarować grupy odbiorców, które najlepiej reagowały na nasze reklamy.

Już po kilku iteracjach udało nam się wyklarować konkretne lokalizacje, branże oraz stanowiska osób, które rezonowały z naszą komunikacją.

W fazie II przeszliśmy do etapu personalizacji, czyli po wyklarowaniu się grupy docelowej, uruchomiliśmy dedykowane linie komunikacyjne pod konkretne stanowiska z konkretnej branży i konkretnej lokalizacji. 

Jednocześnie część budżetu była nadal dedykowana w celu poszukiwań nowych grup odbiorców.

 

W fazie III zaczęliśmy pracować nad komunikacją, czyli ulepszanie naszych reklam w celu maksymalizacji naszych KPI. Tym samym zaowocowało to pierwszymi SQLami w drugim miesiącu kampanii.


Wyniki

W czasie prowadzenia działań marketingowych promowana była również reklama pod MQLs w formie tzw. gated content (otrzymaj dostęp po wypełnieniu formularza), mającą na celu zebrać dane kontaktowe do osób, które potencjalnie mogłyby być zainteresowane usługą. Efekt? Firma pozyskała:

11

Wszystkich leadów

4

Sprzedaże

$30 000

średniej wartości sprzedaży