Klient B2B SaaS podejmował wiele różnych aktywności związanych z aktywacją komitetów zakupowych z software house’ów. Jedną z nich była aktywność ABM, gdzie w ramach kampanii stworzono pomysł na raport na temat zarządzania finansami w firmach IT na podstawie ankiet. Wartością dodaną było to, że każdy uczestnik badania otrzymywał spersonalizowany raport na temat swojej firmy w benchmarku względem pozostałych ankiet.
Kampania
- Klient: SaaS B2B, produktem jest oprogramowanie do optymalizacji kosztów
- Grupa docelowa: komitety zakupowe firm zajmujących się tworzeniem oprogramowania na rynkach: Węgierskim, Rumuńskim, Polskim, Chorwackim i Bułgarskim
- Kampania to program Account-Based-Marketing (ABM) polegający na współtworzeniu raportu z potencjalnym klientem
- Zalety takiego podejścia to stworzenie contentu przy jednoczesnym pozyskaniu leadów
- Kampania przeprowadzona przy użyciu LinkedIn Ads
Usługi:
- Prospecting list ABM
- Zbudowanie lejka komunikacji w oparciu o ICP
- Realizacja kampanii PPC w oparciu o Linkedin Ads
Nasze podejście:
W przypadku targetowania kampanii wykonaliśmy działania łączone, tj. z jednej strony wgraliśmy listy firm, na których zależało klientowi, następnie za pomocą targetowania LinkedIn dobraliśmy odpowiednie stanowiska. Taka kombinacja świetnie pozwoliła nam spenetrować komitety zakupowe.
Skupiliśmy się również na komunikacji i ekspozycji korzyści jakie płyną z wypełnienia ankiet, np. „Benchmar Twojego Software House’u na tle rynku Europejskiego”.
Kampania była stale optymalizowana pod tym kątem oraz wypracowaliśmy optimum budżetowe, które w kolejnych częściach kampanii pozwoliło na skalowanie konwersji.
Wyniki:
Kampania przyniosła spory sukces. Klient oczekiwał od kampanii ok 50 wypełnionych ankiet. Przebiliśmy ten wynik ponad dwa razy.
223 - Konwersje (kliknięcia w wypełnienie ankiety)
110 - Wypełnionych ankiet ( i bliższych relacji z decydentami)