Software House

Kampania dla topowego polskiego software House’u, który wyszedł z inicjatywą przetestowania jednej ze swoich usług na rynkach zagranicznych.

Jeden z największych i najbardziej innowacyjnych Software House’ów w Polsce wyszedł z inicjatywą przetestowania jednej ze swoich usług na rynkach zagranicznych.

Z racji tego, że usługa jest powszechnie znana głównym naszym zadaniem było dokładne przeanalizowanie kilku elementów:

  • kto jest docelowym odbiorcą i jaką odgrywa rolę w komitecie zakupowym
  • jakie ma problemy i wyzwania na poziomie biznesowym i emocjonalnym
  • jak „opakować” mu usługę, żeby zrozumiał, że rozwiązuje jego problemy

Kampania

  • Klient: SaaS B2B, produktem jest oprogramowanie do optymalizacji kosztów
  • Grupa docelowa: komitety zakupowe firm zajmujących się tworzeniem oprogramowania na rynkach: Węgierskim, Rumuńskim, Polskim, Chorwackim i Bułgarskim
  • Kampania to program Account-Based-Marketing (ABM) polegający na współtworzeniu raportu z potencjalnym klientem
  • Zalety takiego podejścia to stworzenie contentu przy jednoczesnym pozyskaniu leadów
  • Kampania przeprowadzona przy użyciu LinkedIn Ads

Usługi:

  • Prospecting list ABM
  • Zbudowanie lejka komunikacji w oparciu o ICP
  • Realizacja kampanii PPC w oparciu o Linkedin Ads

Nasze podejście:

Lwia część zadania wymagała przygotowań. Po wypracowaniu ICP, szeregu bolączek i korzyści, uruchomiliśmy kampanię w LinkedIn Ads w oparciu o nasze badania. Kampanię podzieliliśmy na kilka kluczowych parametrów do testowania:

  • Lokalizację
  • Stanowisko
  • Formaty

Część parametrów trzeba było uspójnić, wynika to z ograniczeń Linkedin, który przy wysokim rozproszeniu kampanii, pożera sporo budżetu, więc wyzwaniem było to wyśrodkować.

Kampania w I fazie testów miała na celu wyklarować grupy odbiorców, które najlepiej reagowały na nasze reklamy.

Już po kilku iteracjach udało nam się wyklarować konkretne lokalizacje, branże oraz stanowiska osób, które rezonowały z naszą komunikacją.

W fazie II przeszliśmy do etapu personalizacji, czyli po wyklarowaniu się grupy docelowej, uruchomiliśmy dedykowane linie komunikacyjne pod konkretne stanowiska z konkretnej branży i konkretnej lokalizacji.

Jednocześnie część budżetu była nadal dedykowana w celu poszukiwań nowych grup odbiorców.

W fazie III zaczęliśmy pracować nad komunikacją, czyli ulepszanie naszych reklam w celu maksymalizacji naszych KPI. Tym samym zaowocowało to pierwszymi SQLami w drugim miesiącu kampanii.

Wyniki:

W czasie prowadzenia działań marketingowych promowana była również reklama pod MQLs w formie tzw. gated content (otrzymaj dostęp po wypełnieniu formularza), mającą na celu zebrać dane kontaktowe do osób, które potencjalnie mogłyby być zainteresowane usługą. Efekt? Firma pozyskała:

11 - Wszystkich leadów

4 - Sprzedaże

$30 000 - średnia wartość sprzedaży

target icon